Lite träning på kvällen (måndag)

Hej å hå...
Kl 21 i går kväll tog jag warroo och knatade upp till frisbey banan för att träna..
Körde först frittfölj.. vilket funkar super duper nu...när vi höll på som bäst så kommer det en annan hund med ägare gåendes fäörbi oss.. Warroo som va lös vid min sida satt så snällt kvar då jag sa till W att stanna....:) ledar skapet har verkligen tat ut sin rätt.. lr så vart det bara ett flyt *skrattar*
när hunden va borta så fick han massa berömm och massa lek med bollen.. *redig kille*
Efter leken blev det lite lägganden... även där går det sååååå bra.. han lägger sej snabbt som attans på komandot... så nu har jag även börjat med att han skall ligga kvar då jag går i från han en meter... funkar bra.. ok han behöver inte ligga mer än några sekunder men det artar sej bra iaf :)
Körde även lite ingångsövningar... även där har jag bötrjat öka avståndet en aning.. han kommer in fint och sätter sej vid min sida med en god kontakt...
Efter träningen stack jag ut i en liten skogs dunge och vallade av en koridor.. la ut bollen och skickade hunden.. han letade fint fint och kom in med bollen för att leka.. körde 3 gånger och alla 3 vart lyckade.. *redigt!!*
I dag skall jag lägga ett spår hade jag tänkt lr så blir det bara att dra ner till havet i kväll för att svalka av oss... vi har ju trots allt bara 15min gång väg dit...
Man får ju passa på att bada på kvällen då jag inte förtillfället kan vara ute i solen då jag brännde mej rejält i lördags å i söndags då jag va ute med kompisens båt... Är huvudet dumt får kroppen lida sägs det.. jag ville ju bara bli brun *skrattar* men det börjar lägga sej nu så den röda färjen börjar så sakterligen bli riktigt bruner å finer :)
nä ha nu en underbar dag alla...
chao

Kommentarer
Postat av: Malin

Vart kan man gå och bada hundarna som bara tar en 15 min att gå??? Närmsta jag hittat tar i alla fall 30 min att gå till :-/ och det orkar ju inte lata jag med hehe

Postat av: mej själv

hahaha.. ok vid statoil nere vid Mc-Donalds.. dit kan man gå på kvällarna..iof salt vatten men det gör ju inget... men dit tar det minst 15min att gå...

2006-07-10 @ 12:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback