hej

Hejsan..
Har tyvärr inte kunnat skriva något här på ett tag då jag legat sjuk...
Allt började i söndags med en sprängande huvudverk som höll i sej till måndagen... På måndan kände jag att mitt ansikte började att domna bort men brydde mej inte om det så mkt...
På tisdagen då jag vaknade kände jag att halva mitt ansikte va förlamat och jag bara sluddrade då jag försökte prata...
Då blev jag rädd kan jag lova...
Ringde min lilla mamma och berättade och hon sa till mej att genast ringa till vårdcentralen.. vilket jag gjorde.. ringde akut nummret som vi har men kom till en telefonsvarare som bad mej att knappa in mitt tele nr.. vilket jag gjorde fick då svaret att vi kommer att ringa upp dej omkring kl 14.30 i eftermiddag och klockan va då 10...va katten.. detta e ju akut tänkte jag... när jag lagt på ringde en go vän till mej och jag berättade va som hänt så hon sa ring 112 och fråga vad du skall göra.. men harregud sa jag jag ska inte dö... nää sa hon men du kan ha fått en propp... ok ok sa jag... sagt och gjort... slog nummret 112.. signalerna gick fram en signal tre signaler 6 signlaer och vid 10e signalen gav jag upp.. ingen svarade... fattades fan bara att jag skulle få höra sos va god dröj asså... *suck*
Rädd och irriterad ringde jag jobbarkompisen och kolla om hon kunde köra ner mej till vårdcentralen vilket hon gjorde.. där va kö kan man säga... ingen hjälp fick man då jag stod i väntluckan för att få prata me en sköterska.. så jag blev förbannad och nästan skrek ut för helvete finns det bara en personal på detta stället lr.. hallå jag e förhelvete förlamad i ansiktet.. oj oj oj då kom dom springandes haha...
kom in till en doktor som skrev en remiss till akuten på kungälvssjukhus.. doktorn misstänkte Borelia.. Fick ringt min lilla mamma som körde dit mej... Jag kan säga som så här... jag va inte ensam på  akuten.. *suck*
Satt å väntade i över 2 timmar tills en bekant dök upp som hade suttit på sal och väntat i nästan 7 timmar.. asså då gav jag upp... fram till kassan och sa nu drar jag hem..NEJ NEJ sa dom.. irriterad som jag va så tala jag om för dom att.. allvarligt tyckler ni detta e så akut så tar ni in mej nu annars åker jag hem.. dessutom börjar jag känna mej bättre i ansiktet... jag kan lika väl sitta hemma som jag sitter här.. jag kommer tillbaks om det blir värre...sagt å gjort.. Dessutom hade jag fått en ny tid till vårdcentralen på tisdag nästa vecka.. de kunde lika bra ta alla proverna...på kungälv va jag ju bara för att göra en hjärnröntgen ... (kolla hjärnhinneinflamation) men haha nån hjärna lär dom ju ändå inte hitta så... *skrattar*
Så nu sitter jag här.. ansiktet känns ganska bra.. ingen känsel ennu i pannan.. men mår faktiskt bra.. ska ta massa provver på tis.. har snackat me läkarn som jag skall till och lovat henne att så fort jag blir sämmre ska jag akut in till sjukhuset...
Så nån träning me Warroo har det inte blivit :(
Men nu i helgen skall jag ta mej ut och träna... Håller tummarna för att Anna och Tina vill träna med oss... det e så skoj å träna med dom... sen är det aldrig skoj att träna själv heller :'(
Men men ha en bra dag alla....
Från mej och Piggaste Warroo

Kommentarer
Postat av: Christina

Nä men usch vad otäckt!!! Förstår att det måste vara oerhört frustrerande att känna att man inte får någon hjälp i en sådan situation! Hoppas att du blir helt ok snart! Krya på dig!

Postat av: Maria

Usch, vad läskigt! Krya på dig så snart som möjligt! /Maria & Lissie

2006-06-10 @ 22:53:28
Postat av: Anfia

Tack så mkt :)
Mår bättre nu iaf.. ska ta prover den 13e så jag hoppas jag är frisk..
Mvh mej

2006-06-11 @ 03:31:08
Postat av: Anonym

Man ringer väl knappast 112 för att fråga vad man skall göra.... Sjukvårdsupplysnngen har ju nummer man kan ringa. Anlednng att de ej svarade efter 6-10 signaler är troligtvis att det finns mer stollar som ringer 112 i onödan och tar på så vis upp plats för de som verkligen behöver komma fram omedelbart...såsom tex... föräldrar som har barn som satt i halsen och inte kan andas...

2007-01-18 @ 22:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback