från måndagen

Hej å hå...
I går kom min lilla mamma hem hit till mej med sin lilla hund Moa..
Vi packade in alla hundarna i bilen och åkte upp till Nestgård för att gå en härlig promenad i solen...
sagt å gjort... hundarna sprang på grusvägen och busade..
Efter den goa promenaden åkte vi hem till mej och tog en fika...
Min lilla mamma som då  inte är varn vid grind hemma hos sej in till toaletten som jag har... glömde givetvis att ställa för min grind till tioa då hon besökt den... inne på toa finns min katt Moggis all mat... precis då vi kommit hem så fyllde jag på torrfoder i hennes rätt stora skål + mjukmat i en skål som är något mindre... givetvis så passade Warroo på att sluka i sej allt undertiden jag å mamma satt och fikade i lugn å ro.. när jag tittade ut i hallen så kom han smygandes ut från tos och la en ljudlig rap och såg gött nöjd ut.. med en bestämmd ton gick jag in till min son och hans kompis i stora rummet och frågade vem av dom som glömt att stänga till grinden och dom sa det va inte vi!! Då hörde jag en viskande pipig stämma ute i från köket... det va jag... Maaaaaaaaaamma!!! ååå asså harregood... hunden såg ut som en liten fotboll... men såg mycket nöjd och belåten ut...
Tur att inte skålarna va större... *suck*
Men men ingen mer mat för Warroo denna dag... *hihi*
På kvällen va det dax att även gå en sväng med Anna och Tina det va ju en vecka sen sist vi gick med dom...
Å eftersom jag kört fast med en grej på träningen så passade jag på att fråga anna om tips å råd.. hon visade mej hur jag skulle göra... *suck* denna klicker e så förvirrande.. men Warroo är en klicker hund så jag kommer inte sluta med den.. det är jag som måste öva upp min kordenation haha... men iaf... i dag ska vi göra som anna sa... tills nästa gång vi ses... Tack Anna.
När promenixen va över så lämna jag hem min hund till sonen som va hemma och gick sen hem till jobbarkompisen Åse och drack en go mugg med dajm kaffe mmmm den e sååå gooo.
Väl hemma igen så fick hundarna komma ut på en snabb kiss sen va det natten.. zzzz
Japp så där ja.. det va våran dag...
på återseende tills nästa gång jag skriver... nu skall jag ut och träna lite.

Kommentarer
Postat av: Christina & Busligan

Kattmat...vi har problem med att hundarna hoppar upp på köksbänken och käkar upp kattens mat...
En stor puss till mattjuven från oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback