nedrans fåglar!!

Hej hej...
Skriver lite om lördagen nu då vi somnade tidigt på soffan   
Not Sure i går.
Dagen började med storstädning av hela lägenheten... *pust* moppa golven e inte skoj... tar lite tid om man säger så.. Jag har Warroo hängandes i moppen hela tiden, å stänger jag in han  i ett annat rum blir det ett herrans liv kan jag lova... så det va bara att bita i hop å moppa på..
Efter storstädningen så bestämmde jag mej för att bara jag och warroo skulle bege oss ut i solen.
Skar upp köttbullar och ner me bollen i fickan å ut!!
Gick der till skolans plogade fotbollsplan och band upp lilleman å gick ut för att lägga ett spår...Mad
Köttbulle i varje steg... mmm trodde jag ja... näää då kommer nog halva sveriges skator å kajor för att norpa åt sej köttbullebitarna... harre gud va arg jag blev   Mad
Jag schasade i väg dom så gott det gick frpn det stället jag stod på... för jag kunde ju inte springa i mot dom då va ju spåret pajjat lixom!!
La de sista metrarna och gick för att hämta Warroo som så snällt satt och tittade på alla fåglarna som flög runt mej.
Jaja detta får bära lr brista tänkte jag.. nån köttbulle ska det la ligga kvar iaf... å efter som att det inte ligger någe allvar io spåret utan det e mest en liten långsam promenad så spelade det ingen roll... men jo då det låg kvar en å annan köttis där ute... för nosen va som en dammsugare i backen och målet till den lilla högen me bullarna och bollen va nådd... jippie... va glada vi blev... han käka upp sina bullar och tog bollen och lekte glatt med den. tjohooo va kul det va ... hihi
Vi lekte lite med bollen sen va det dax för lydnad.. i dag va det trevligare att lägga sej ner då det va en skottad fotbollsplan utan nån snö på... körde lite följövningar och ingångar... kontakten är grym nu måste jag tillägga  Way Too Happy .
Efter träningen lekte vi massor med bollen och njöt av solen.
Sen drog vi oss hemmåt och hämtade musse och gav oss ut på en rejäl promenad i skogen. Jag och hundarna njöt av det underbara vädret och ville aldrig gå in igen... synd att jag inte tog med varm chocklad ut bara... men det får det bli i dag ist.. för även denna söndag skiner solen. så det blir en dag som spenderas utomhus hela dagen...

Mer info kommer kanske i kväll om vi inte somnar gott idag med dvs *hihi*
Ha en underbar söndag!

Hej igen.
I dag tvingade jag med mig hundvakerna ut i skogen.. packade ner lite varmchocklad och köpte winerbröd me chocklad på *mums*
begav oss upp i skogen å hundarna sprang konstant i 2 timmar... harre gud lille man tar aldrig slut... tränade lite följövningar då och då... ett litet avbrott i leken... å det funkade finnemang...
Nu ligger han här heeeelt utslagen och sover...
Så i morgon ska det nog bli en lugn dag med endast en långpromenad tror jag.. hehe...
Ha en fortsatt bra söndag...

Kram från oss!!!






Kommentarer
Postat av: Anna

jäkla fåglar va!! Men vilken skön dag ni verkar ha haft!!

Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback