träning och skogspromenad

Hej...
I dag pratade jag me uppfödaren till lilleman i tele och fick lite tips och råd hur jag skall gå till väga med läggandet.. så länge jag visar med handen då han skall lägga sej så lägger han sej snabbt som attans.. så han vet mkt väl va han skall göra.. men igentligen inte då jag lärt in med visning... *dumma mej*
men men fick tips av christina och även av anna som jag senare pratade med.. så jag testade bådas tips.. *förvirrad* men jag la snabbt ner att träbna på det ute i dag.. utan det är något jag kommer att lära in inne nu... öva öva öva.. hehe
Iaf... så drog jag med mej hundvakten sandie och hennes hund Disel ut för att gå en promenix.. när vi ändå gick förbi skolan här nere så passade jag på att gå in i ena inhängnaden där som e byggd för barnen att spela land bandy och dyl på.. och underlaget är sånt dära plast gräs.. himla bra... han såg lite si sådär ut när han satte tassarna på de men det släppte fort...
Satte han vid min sida och bestämmde mej att idag skulle det tränas frittfölj, framförgående och inkallning...
Sagt och gjort... friaföljet gick kanon.. fram förgåendet blev nytt i dag då jag genast fått ändra komandot stanna till stå... dum som jag varit har jag tränat in stanna med sitt då han springer lös i skogen.. så STÅ fick det bli nu... han snappade upp komandot direkt och stod fint kvar där framme och väntade på att jag skulle komma fram och berömma samt varsegoda tioll att ta bollen som låg en bit där i från...
Sen va det dax för inkallningen.. gick ca 10 m i från han och kallade in.. som ett skott kom han och satte sej fot fin fint...
Massa berömm och lek... träningssugna som vi va så ville vi fortsätta... så aa.. ok vi övade lite på ställandet under gång oxå... Stå Stå Stå ett himla tjötande hehe...
Han va sååå redig i dag... och dessutom stod sandie med hund och tittade på.. visst jaja han drog dit en gång men sandie sa bestämmt till han att NEJ gå här i från.. då kom han snällt till mej igen.. DUKTIG kille...
Efter träningen fick han å disel rusa av sej lite... sen va det dax att gå en sväng i skogen på natur stigen som ligger i närheten... vi gick å gick tills vi kom fram till näckros dammen som ligger mitt inne i skogen... wieeeeeeee tyckte warroo.. bada bada.. haha.. han tog ett jätte skutt och plums va han i vattnet.. *pust* tur att han va kopplad viod det till fället.. näckrosor kan ju va = döden föpr djuren då dom lätt trasslar in sej...men lika nöjd va han när han fick komma upp.. han hade ju fött bada lite iaf...
eftersom att det regnat rätt mkt det sista så va skogen ganska lerig så.. ja man kan säga att han va jätte lerig då vi kom hem.. så det blev rätt in i duschen... så nu e han ren å fin.. och ligger på sitt bord me sina goa kuddar på balkongen och tittar ut mellan sovandet...
Japp detta va våran dag detta...

ha det gottans

Kommentarer
Postat av: Malin

Nämen så kul att vi bor i samma område. Har bara sett en Kelpie i området och den bor precis mitt emot så jag kan sitta och titta på honom när han ligger och sover på balkongen. Det kan inte vara ni tro?
Kanske vi kan träna ihop nån gång kanske?

Postat av: Anna

hahahahaha jösses Anfia!!

2006-05-31 @ 12:16:29
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm
Postat av: Christina

Så bra med många tips... jag har fler tips till läggandet om du vill bli än mer förvirrad ;-). Lägg dem på hög i hjärnan och använd den metod som fungerar bäst, det brukar jag göra. Lycka till!

2006-05-31 @ 18:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback