Flummig samt skogspromenad

Här kommer lite update från dagarna...
I torsdags åkte jag till kungälvs sjukhus för att göra en magnet röntgen på ländryggen som jag haft problem med sen jag födde min älste son för 16 år sen.. helt otroligt att det ska ta 16 år innan man får dom att tro på att man faktiskt har riktigt ont i ryggen *arg*
Men iaf.. när jag kom in i detta rum som detta stora *ufo* stod i kände jag hur paniken började pirra i kroppen... sa till min lilla mamma som va me mej att näää du mammi den där apparaturen den lägger jag mej INTE i... men min lilla mammi sa med lugnande ord joo detta fixar du.. mamma e me dej heeeeeeeeeeela tiden hihi.. haha 33 år e jag men när det kommer till sånt så e jag mikket liten igen tro mej...
La mej iaf på britsen som skulle köra in mej i detta ufo... sakta kördes jag in och då kom paniken.. jag bara skrek SLÄPP UT MEEEEEJ!!!!... ut igen.. så säger smarta sköterskan men om jag lägger en lapp över dina ögon så känns det bättre ska du se.. för då ser du inget... yeha right sa jag.. asså när salongen färgar mina ögon fransar så måste dom ta ett öga åt gången så jag ser och inte ska få panik berättade jag för henne... men hon vart enveten och jag rädd.. så ok kör på det sa jag.. haha.. in igen.. och näää du skrek och skrek SLÄPP UT MEEEEEEJ!!! ut igen... så säger tanten... nää du får få lugnande.. yes sa jag kör på det.. jag trodde ju att jag skulle få dricka lugnande... nää då tar hon fram den största sprutan jag sett... waaaaaaaaaaaaaaaa hjälp.. jag frågade henne vem hon skulle sticka den me.. dej sa hon .. glööööm... sa jag... du sticker INTE mej me den.. jag har nål skräck.. min mamma skratta så hon grät.. men sköterskan sa ok du väljer.. in i apparaten utan lugnande lr ta sprutan och va lugn.. shit asså... slängde mej om halsen på min lilla mammi och lät sköterskan ta å sätta nålen... hon frågade om jag kände mej lugnare.. haha jooo du sa jag nu kör vi.. haha.. jag bara skrattade...
Allt tog la 30 min.. sen va det klart...
Hela dagen gick jag i en dvala sov å sov å sov.. va ute me hunden mellan varven...
Stackars Warroo...
Så blev det fredag.. ååå solen sken och det kändes som vååååååår...
Jag och en kompis tog en härlig promenad i skogen och warroo sprang lös.. vips så försvann han... nedrans hund sa jag te kompisen nu har han dratt på vilt.. så hör jag ett dovt morrande.. waaaaaa.. där stod min hund brevid en förskräckt dam med en annan hund "en hane" det va han som morrade... jag ropade glatt på warroo som tittade på mej och sa bye bye till sin nyfunne sure kompis.. och kom glatt till mej... jag lovar att han fick berömm.. harregood.. det kunde gått illa det där... Min lille tyrann va redig han e...
Körde även lite ställande och linförighet innan promenaden.. det gick så där.. han vart lite sprallig då han fått ligga hemma en hel dag utan att göra nått dagen innan.
I dag e det lördag och de hotar me snö storm.. så jag ska snart ge mej ut och köra uppletande och ta en promenad...
ha en bra lördag alla bye

Kommentarer
Postat av: Anna

Snöstorm kan man verkligen säga. Var ute och drog transport... ehhhh fick ringa en vän med 4-hjulsdrift *s*

Postat av: Monica & Vera

Tack för besöket!
Jag kommer att besöka din blogg fler gånger. Alltid roligt att följa kelpieäventyr.

2007-01-20 @ 21:16:26
URL: http://www.nogg.se/activera
Postat av: Maria

Haha, stackar Anfia! Men det såg nog ganska kul ut när du vägrade både spruta och röntgen! ;)

2007-01-20 @ 22:53:28
URL: http://lissie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback