Promenad och Lydnads träning ,lek och vänskap

Nog har det tränats :)
I Fredags morse kom Anna och Tinan hit på en kaffe och tugg på warroos leksaker :)
När kaffet va upp drucket och leksaken väl gömd så packa vi in oss i Annas mycket illa luktande bensin ång bil... höhöhö.. där i bagagen stod ett elverk.. bensinare... ångorna låg som en hinna i bilen.. å vägen den snurrade så smått ... haha nä skämt å sido.. hon hade ett sånt i bagagen.. men nog om det,
Vi valde neste rundan för promenaden... Warroo han sprang nog rundan 3 ggr medans vi gick den en gång...
Har nog aldrig sett han med så mkt spring i benen haha...

När rundan va klar vad det lydnad som stod på menyn..
Då jag bara några dagar innan faktiskt bett Anna om hjälp då mitt problem har varit att jag inte varit nöjd över varken mej lr hunden... Stissigt, hoppigt, överglad, uppdragen Anfia och Warroo... aa jag hade bara kört fast..
Jag behövde hjälp. Och Anna är den jag lyssnar och gör som hon säger med...

Att jag behövde gå tillbaka från start me tyrannen visste jag ju..
Men nu va det även jag som skulle lära mej...
ATT... inte falsetta rösten.. utan Brrraa,,, *svårt*
Att vänta ut hunden... inte pocka... *:S*
Andvända endast komandon för denna hund..
Warroo
Fot
hit
Nej
Bra
Daem... va jag e kass på sånt... jag tänker mej inte för då vi är på prmenix när jag ropar på han.. det blir kom här.. hit.. här va de... waaarrrooo... kom kom.. aa ni hajjar.. detta är ju pinsamt...
Så *skämmes på mej* stackars hund...
Så dagens träning i fredags vart... starterna... måste hålla kontakten INTE släppa lr dippa huvudet ens en sek... :S
Det gick kanoners efter ett litet tag... han fattade grejjen att
--ok hon e nöjd om jag glor på henne hela tiden.. så va gör man inte för sin mamma...
Inkallning.. även där lugnt å sansat innan inkallnings ordet ...
Denna gången va det jag som inte snappade upp va Anna sa till mej... Att kalla in efter hon komenderat 2 ggr.. haha det hörde inte jag.. så när hon sa komendera så ropa jag Warroohiiit...
Hunden berömdes å jag fick skämmas haha...
En gång till... kalla in på nr 2 sa Anna... jaja ... Komendera ropa anna... å jag Warroohiiit..... helvetes neeeej skulle ju inte kalla in nä.. haha... skrattade bort min tabbe och tredje gången gilt.. så blev det en najz inkallning på nr2.

Sist men inte minst.. platsen...
Först fick han ligga själv... hunden ligger fast juten typ...
Han skulle inte röra en fena det e jag nästan hundra på..
Efter halva tiden hämtade anna tina.. och retning blev En tätt inpågående LöpTina och Anna varav att Löpande Tinan skulle ligga brevid en stund...
WARROO han låg där och va sååå redig... han rörde ögonen... inget annat...
Gött att jag alltid haft massa retningar i platsen + att jag lägger han plats på de mest konstiga ställen.. bland folk barn skällande hundar... allt allt...

Så.. en nöjd anfia och hund och anna och tinan... vart vi nöjda med dagens träning...
Hundarna fick busa lite och anna bus tränade tinan me...

Tack Anna my friend för lektionen... jag har övat hemma å så nu me
Massa gånger om dagen...


Warroo och Tinan


Promenad och Lydnads träning ,lek och vänskap



Anna & Tinan

image236


Bus bus
image237

I dag söndag körde jag lite uppletande på dagiset... hehe lånade barnens sandlåde redskap...
Alla skick gick strålade bra.. letar fin fint... och hittar å kommer in å lämnar av...
Hade endast 2 föremål i dag.. en sand sil.. och en spade...
Efter detta lite lydnad.. luuuungt å fiiint...
inga kort på detta men ändå några bilder på Snyggingen
image238









Kommentarer
Postat av: Anna

Najss bruden, vi tar ett nytt pass i vecka så jag kan se hur du har tränat ;) Så vi kan komma vidare oxå!!!

Postat av: Christina & Busligan

Bra jobbat Anfia! Heja Anna!!! ;)

2007-06-18 @ 19:52:21
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Sussi

Kikar runt lite och passar då på att önska er en riktigt trevlig midsommarhelg! :D

2007-06-20 @ 19:40:59
URL: http://web.comhem.se/tylerochquentin/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback