Mentala

Hej på er!

Då va vi hemma igen efter att avklarat Mht på stenungsunds brukshundklubb :)

Här sitter en mäkta stolt matte som nu mer har vuxit säkert 2 meter ...

Testet gick lysande.. jag e så nöjd!

Här kommer resultatet,,,



Stenungsunds Bk 2007-05-19
--------------------------------------------

1a. kontakt (hälsning) (4)

1b kontakt (sammarbete) (3)

1c. kontakt (hantering) (4)

2a Lek1 (leklust) (4)

2b Lek1 (gripande) (4)

2c Lek1 (dragkamp) (4)

3a Förföljande (5) & (5)

3b Gripande (3) & (4)

4. Aktivitet (3)

5a Avst. lek (intresse) (3)

5b Avst. lek (hot/agg) (1)

5c Avst. lek (nyfikenhet) (4)

5d Avst., lek (leklust) (4)

5e Avst. lek (sammarbete) (4)

6a Överraskning (rädsla) (5)

6b Överraskning (hot/agg) (1)

6c Överraskning (nyfikenhet) (5)

6d Överraskning (kvarståenderädsla) (1)

6e Överraskning (kvarstående intresse) (1)

7a Ljudkänsl (rädsla) (3)

7b ljudkänsl (nyfikenhet) (5)

7c Ljudkänsl (kvarstående rädsla) (1)

7d Ljudkänsl (kvarstående intresse) (1)

8a Spöken (hot/agg) (1)

8b Spöken (kontroll) (1)

8c Spöken (rädsla) (2)

8d Spöken (nyfikenhet) (3)

8e Spöken (kontakt) (4)

9a Lek2 (leklust) (4)

9b Lek2 (gripande) (4)

10 SKOTT (1)



Fick mycket bra muntlig kritik av dommaren oxå,,,
Han tycker Warroo är en kanon hund ett prakt exemplar av en BRA kelpie..
Sen att han inte har någon direkt skärpa är ingen negativt för hunden.
Kelpien är en glad och trevlig hund så man lägger inte så mkt vikt den :)
Han sa även att detta är en snabb tänkt hund som jag som ägare måste ligga steget före hela tiden, annars kommer han göra precis som han vill..

(Och det försöker jag göra hela tiden :) )

Han sa oxå att han vart en lugn och samlad hund som kopplade av då det innan varit fullt ös. :)
Summa sumarium EN MYCKET BRA OCH TREVLIG HUND!!! :)

Så där ja...
Hoppas nu min uppfödare blivit lika stolt som mej... (hihi)

Annapanna tack du är underbar.. grym filmare har kollat på den å den blev kanoners!!
Haha goa komentarer oxå...
(så christina) ni kommer få er ett par goa skratt (hahaha)
Anna: Tack igen för att du ställde upp att köra å vara mitt stöd...
Har verkligen haft super trevligt med dig och allt runt om i dag :=)
Å du... du vet vart jag finns finns alltid här för dejje.. :) bara ett telefonsamtal bort :)

Här är lite kort på warroo efter testet...
image191
image192
image193(detta e annapanna)
image194(snacka utslagen)
image195

Nä nu ska jag snabba mej här... ska packa å göra mej klar för kalasande på orust i kompisens sommar stuga.. Och warroo skall givetvis med.. han älskar att vara där :)

Så ha en fortsatt trevlig helg...
Kram å voff från oss




Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis gumman och grattis kennel Busligan till en bra vovve!! Så kul att få se honom live. Trots att det kändes svårt motigt i morse så är jag så glad att jag fick s honom live!! Kommentarena bjuder jag på, vet ju att du kan ta det och jag tycker ju själv att det är så himla kul!!
Ha en grym kväll å va stolt!!!!
Anna

Postat av: Christina & Busligan

GRATTIS till ett bra genomfört MH! Kanon! Ser framemot att få se filmen. Fira nu lagom i kväll ;-)

2007-05-19 @ 17:36:33
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Maria

Grattis till ett snyggt resultat på ert mh! Hoppas vi ses snart framöver!

2007-05-19 @ 20:03:20
URL: http://lissie.se
Postat av: Anfia & warroo

Tack alla för Grattis..
Från en stolt matte å en grym hund

2007-05-20 @ 17:14:04
Postat av: Fia

GRATTIS till ett fint resultat! Tammy hälsar till sonen :)

2007-05-25 @ 23:07:15
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback