Spår med lilleman och Anna Å Tina

Spår med lilleman och Anna Å Tina

Hej hopp...
Nu har jag tillfrisknat något.. så jag å Anna med våra hundar begav oss upp till Stenungsunds brukshundklubb för att spåra och träna lite.
Jag lade ut mitt köttbulle  spår och lät det ligga i ca 15 min, då jag inte vågade riskera att nån klampade i de...
Warroo tyckte som vanligt att spåra va så skoj.. Tips från Anna va att jag skulle lägga godisarna längre i från varandra så han strävar ennu mer uttåt och inte går tillbaka till nån gotta som ät missad...
Och oxå att det blir mer strävan till nästa mål..
Hua det va ju så längesen jag hade valp så tack Anna för tipset...
Men iaf så är han jätte duktig den lille killen.. *stolt*
Efter mitt spår va det dax att hänga med Anna å Tina på deras... Aaa jag och Warroo hängde på de första 200 metrarna sen tappade vi bort dom lr jag tappade bort dom Warroo visste mkt väl vart dom befann sej då han flitigt hade nosen i backen medans jag intensivt letade efter snitslar som jag skulle plocka ner för Anna... Haha typiskt mej att komma vilse haha.. men så e det jämt när jag är i samma skog som Anna *asg*
Dum som jag var lystrade jag inte på min hund utan tog en helt annan v'äg en den rätta... detta resulterade i att jag klampadee rakt in i en annans tjejs spår son tur va så va dom precis klara *pinsamt*
Men ingen skada skedd... så jag och Warroo hittade tillslut tillbaka till apell plan..
Medans jag väntade på Anna så passade jag på att köra lite följövningar... vilket gick ganska bra.
Men mitt humör va väl inte det bästa då jag inte riktigt känner mej kry så avslutade jag träningen ganksa fort... så allt fortsatte vara positivt för lilleman...
Men vart va Anna?
Min mobil började ringa i min inneficka på jackan och föbrilt försökte jag få upp dragkedjan på fickan för att svara i mobilen.. men icke.. dragkedjan hade fassnat...
Arg som ett bi blev jag...jag slet å drog i kedjan men icke... den satt som berget.. *morr*
Å vips kom dök Anna upp som gubben i lådan typ... det va ju förståss hon som hade ringt för att kolla vart jag tog vägen... Arg som jag va på min jacka gav jag henne uppdraget att lossa kedjan men dock utan resultat... skit jacka!!
Så me våld och stor irritation tog jag en nyckel och tryckte igenom tyget så nu e det ett stort hål i jackan på insidan ist.. kanske inte så bra men det e inte jackan heller... haha
Men nu har jag frigjort mobilen iaf hehe...
Både jag och Anna va nöjda med träningen så vi bestämmde oss för att åka hem...
Tack Anna för en trevlig dag...

På återseende 
Kram från oss!!

Kommentarer
Postat av: Anna

väldas trevligt hade vi!! *s* Gott kaffe, godabullar, härligt väder... ja precis som förr i tiden!! :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback