Första dejten me Anna å tinas fårskallar :)

Dagen började i dag med att Jag å Helena som sovit här i natt tog med oss hundarna ner till skolan å släppte dom i inhängnaden där,
Dom fick springa av sej en del sen va det dax för lite följövningar me Warroo... många halter blev det för vi höll på många ggr i dag under tiden vi var där... körde även lite inkallningar å han e så redig lille knodden.
På utsidan av inhängnaden hade någon hundkurs för några människor me hundar... så det vart ju lite störningar... men det gick lysande.. efter träningen fick dom åter leka igen....Undertiden stod jag å helena och granskade kursen som påfick.. Hmm va e det dom kletar på träden sa jag te helena men det visste ju inte hon.. men asså det såg skumt ut vill jag lova.. Deras hundar låg en bit bort medans ägarna gick å kletade dit nått på alla träden hajjar inte vad det va å varför?? Men som Anna sa förut det e nog någe nytt moment *asg*
Så va det dax för oss att knata hem... asså jag säger då de... Folk trodde nog att jag å Helena hade permis från Psyket i dag för asså ni ska höra oss när vi e ute me dessa hundar... *asg* vi tjoar å skrattar å harre guud... jaja väl hemma så fick hundarna mat å sen flöta dom ut sej i soffan och jag och Helena satte oss me en go varm mugg kaffe... Så ringde telefonen.. Det e Anna sa jag utan att ens titta på telefonen hon ringer ALLTID när det e som mest olägligt för en promenad... Hundarna va ju mätta å trötta... jo visst va de Anna.. I dag hade hon bestämmt att vi skulle pressentera Warroo för hennes Fårskallar... sagt å gjort... ge mej en halvtimme sa jag.. vips så hade den tiden gått å Anna hämtade oss...
Ut me hunden å In i Fårens hage... Anna släppte in sin Trotsiga Hund Tina.. *fnissar* hon gjorde inte mkt som  Anna sa men men jag tyckte hon va as redig.. haha
Tillslut gick jag in me min lille knodd... Tina Vallade givetvis fåren till där vi stod.. asså jag trodde då inte   jag va rädd för får.. men tro mej det va jag.. ni skulle sett deras ögon harregooood...
Jag sa te Anna att jag ska inte hålla i kopplet så hon tog över de,.. å Warroo va så redig han va inte ett dugg rädd... mest intresserad va han av det som kom ur den bakredelen av fårskallarna...
*mums*
Väl klara tog vi ut Musse som fick sitta kvar i bilen och begav oss ut i skogen på en härlig men nervpirrande promenad... Japp här hade då miljarder Älgar slått läger lite här å var... Jag e livrädd för älgar... *darrar* ok ok vi träffade inte på nån meeen deras sov å läger platser passerade vi mer en än gång... Och min rädsla spelade ju givetvis Anna å Helena på haha oj så kul.. nää det va det inte  
Mad!!!
  
Japp det va detta lilla äventyr för denna dagen... Thanx Anna för dejten me fåren ser fram i mot nästa gång ... Noooot....haha...

Nu ska jag lägga mej i soffan me mina underbart utmattade hundar å titta på Teve å bara mysa...
Å helena Tack för en sköjjig dag *asg*

Ha en trevlig fortsatt lördag 
 


Big HugGoodbyePS. Kort kommer att läggas in på fårskalle dejten i morgon så fort Anna skickar dom till mej DS






Kommentarer
Postat av: Anna

I lööööööv your dog!!!!

Postat av: anfia

du anna aj löööööv my dog tooo... finns nog ingen hund jag varit så här nöjd med... å det e såååååå roligt hihi

2006-02-12 @ 08:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback