Picknick och spår...Torsdag! & Fredag


Hej :)
I dag kom min kära vän lindis från GBG och hälsade på...
Vi käkade frukost och satt och prata lite om allt mellan himmel och jord..
Efter detta fick det bli en rastning av Warroo för att i dag skulle han få vara själv hemma.. bestämmde att han inte skulle få vara instängd i buren då grannen talat om att han gråter då jag går... *shit*
så han fick 2 godis fyllda toa rullar och ett smarrigt ben att roa sej med.
Glad i hågen stack jag och Lindis ner till torget för att shoppa... köpte avslutnings kläder till sonen och även skor och byxor till mej...
Efter detta drog vi ut till Huveröds hund & Katt...skulle kolla på en Arrak väst me massa fickor på...
Hittade en i storleken XL som jag kände att den va tok stor... .
Så nån väst blev det inte..
Köpte en apport bock, ett gott ben, en ny snörboll + en pressent till AnnaPanna haha oj oj vilken klockren pressent *asg*
Får la se va hon säger om den...
Väl hemma från shopping rundan så bestämmde jag och Lindis oss för att vi skulle åka upp till neste med Warroo och även ta med oss picknick..Packade ner allt potatissallad och massa gott... Vädret va ju underbart!!!
Satte oss där uppe i solen och mumsade i oss och Warroo sprang och lekte me sin nya fina boll...
Efter maten tränade jag lite linförighet.. ett steg /sitt och så höll jag på ett tag.. sen inkallning.. den e så fin... sen fick det bli framförgående... vilket också va bra
Sen va det dax att lägga ett spår... La köttbullar i var 4-5e spår och bollen i slutet.. spåret va ca 200 m... satte på han selen och hade bara med mej flexikopplet så de fick de bli... har ju bara kört i vanligt koppel innan.. men nu jobbade han sej utåt lugnt och fint och noggrant.. han hoppade över några bullar men följde spåret fint ändå...rakt fram och inte tillbaka... tillslut va vi framme i slutet och han tog sin boll och fick massa berömm *redig kille*
Bollen kastades och kampades med massor.. sen va det dax att dra hem.. en go Trött Warroo va de som la sej på favvoplatsen balkongbordet bland sina goa kuddar...
Nöjda och belåtna va vi bägge två...
Lindis åkte hem och jag slappade resten av dagen...

I dag är det fredag och kl 18 blir det träning med AnnaPanna...
så mer skrivande blir det i kväll lr i morgon bitti...
ha en underbar dag alla.

Hej ajm back... nu ska jag fatta mej kort ....
I dag kom Anna och hämtade oss kl 14:30 så drog vi te neste så hon kunde kika lite på oss...
Körde som jag brukade.. men stoppades av Anna...*torka svett*... nej då.. hon gav mej massa bra tips och råd.. jag har helt enkelt haft för bråttom fram.. och får nu bita i det sura äpplet och gå tebax från början.. men men jag får skylla mej själv.. man blir ju så blind ... Tack anna du är en Ängel...
Hoppas du blev glad för pressenten... hahahahaha
Nä nu e det sista rundan me hunden som gäller... må gott alla...

Kommentarer
Postat av: Anna

Thanks för presenten... ska försöka ha med mig den när vi går ut!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback