Träning & lek med en annan valp...(tis)

45109-56
Hej
Som vanligt skriver jag dagen efter :(
I går tisdag efter jag levererat kattunge nr 2 av 3 så begav jag och Warroo oss ut för att träna lite lydnad..
Vi gick längst upp på frisbeygolf banan och satte igång.. Körde frittfölj som gick kanon!
Inkallningarna funkade bra dom oxå.. sen Kopplades han för att för första gången köra linförighet.. oj oj vilken skillnad det blev på honom direkt.. i position och kontakt.. (till det sämre) men det styrde jag upp på nån min så han gick fin fint till slut.
Körde lite snabba lägganden oxå som måste övas på mkt nu.. då han inte alls tycker det är skoj att lägga dej på komando.. den här killen gör då inget som är trist.. varför ligga när man kan sitta tycker han.. även om mamma är super skojjig på rösten och han får massa beröm då han ligger så näää sitta e bättre...
Efter träningen ploppa det upp en Dam med sin 9 månaders blandras hund på planen där vi tränade.. Hon tyckte det såg jätte trevligt ut när vi tränade.. och berättade att hon gick kurs på kungälvs Bk med sin..
Vi lät hundarna leka med varandra en bra stund.. men fick tyvärr bryta leken då hennes hund inte riktigt kunde läsa Warroos mkt tydliga signaler om att han faktiskt inte vill bli varken riden på lr bråka... Så innan lilleman blev "pisst off" så bröts leken... *suck* detta är inte första hunden som inte kan läsa hans övertydliga språk... Tur att han har Tina som han kan leka riktigt med i bland...
Vi sa hejdå till sällskapet för att sedan ta en underbar skogspromenad.
Mitt i skogen där vi gick finns det en bergsknalle som har utsikt över en del av stenungsund så där satte vi oss som ett kärt par och tittade på utsikten. Han e så go min lille kille.. Du å Jag Warroo.. *love*
Japp det va våran dag det.. hoppas eran vart lika mysig som våran...
Tjing Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback