i dag har det tränats minsann

Japp efter all städning och tvättning i hemmet i dag så,
 bestämmde jag mej för att i dag skulle jag träna tyrannen.
Tinade upp litte köttbullar och bollen i fickan..
Började med att jag körde upplet en korridor i en liten skogs glänta som finns nere på skolgården.
Irriterad på mej sjäv över att jag bara tagit me mej bollen å inga andra föremål så fick den duga..
Han letade fin fint.. men vart lite konfundersam när jag inte skickade han igen...
Meen så slängde jag en blick i sandlådan brevid den lilla skogen.. ha ha där hade ungarna glömt en liten kratta i plast och en spade..
Det fick duga...:)
Gick ut och la boll..spade å kratta..
Skickade.. givet blev det bollen han kom med först...
Sen rikta jag in han på krattan.. först sprang han över den men gjorde en tvärvändning och tog den glatt för att lämna av den till mej... sista skicket spaden...
Den hade jag lagt längst ut i hörnet så den blev lite mera att jobba för... men jo då.. glad i hågen kom han även in me den.... redig kille...

Bra den där dungen för där står små träbänkar å massa småungar springer där å leker hela dagarna!

Efter detta så gick vi bort till stora fotbolls planen..
Körde massa kontakt.. meeen med klicker i dag...
Han älskar klickern.. hihi...
Även detta gick kanoners.. hehe jag tror tyrannen saknat att träna faktiskt.
Blev även två inkallningar och en platsliggning med mej som retning med bollen... han ligger bergsäkert iaf...

När vi tränat klart och lekt me bollen så va vi helt slut å så törstiga att vi bägge hade slipsar till tungor utan för munnen haha...

men oj så rediga vi varit iaf...

må gott alla

Kommentarer
Postat av: Fia

Ta't lugnt!!! Ingen röntgen av knän, inte då' :) Bara att ställa upp hunden så att vetten kan känna så knäskålarna sitter fint på plats. Inga stora mankemang inte..
Det finns ett fåtal kelpies med patellaluxation, därför bestämdes det att man skulle be sina valpköpare att kolla när man ändå är hos vetten, tex. vid vaccination. Det ska vara helt vakna o pigga när det kollas.
Ha det bra, morsan hälsar :)

Postat av: Fia

Ta't lugnt! Ingen knäröntgen inte, vetten ska bara känna så knäskålarna ligger fint på plats när hunden är pigg o vaken och står upp.Det finns ett fåtal kelpies med patellaluxation, därför bestämdes det att man skulle be folk att kolla sina hundar, tex. i samband med vaccination.
Ha det bra, morsan hälsar till Warroo :)

2007-05-12 @ 22:28:12
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Fia

Hoppsan, vad tjatig jag blev. Den första gick inte in ( trodde jag... ) så jag skrev en till.......

2007-05-12 @ 22:28:55
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback