oj det går sååååå bra

Men inte mina nerver... tävling hua... bara tanken får mej att darra ju...
Tänk om han.. a dessa tankar...
Valium innan tävling e det doping?
Tänkte jag skulle ta!! haha
Nä skämt å sido.. jag skojja asså.. för jag vet att vi kommer fixa detta jag å min tyrann.. vi e ju ett team
TEAM Anfia & Warroo---
Mmm så prata jag med Pia hon som äger cefus Flojo härom kvällen... vi kom in på utställning.. kanske skulle man ställa tyrannen då... jag verkligen hatar utst.. men asså.. han e ju så snygg... kanske skulle man anmäla sej till My Dog kanske... lr attans måste man ha tävlat innan.. hua va jag tappat mkt... får kolla upp detta lite innan.. måste man inte det så nog attans kommer jag nog anmäla mej...
saå se upp alla grabbar.. då kommer snyggingen Warroo...
Föresten tack för ett trevligt samtal Pia... Nu vet jag att min hund inte e konstig.. han e en normal kelpie.. hahahaha...
Nog om detta...
Mamma va här härom dagen me sin bebis...
ååå warroo han va helt te sej i traserna... här e foton
image391
image392
image393

Må gott alla

Kommentarer
Postat av: Christin o Wakool

Klart du fixar det Anfia!
Han kommer att sköta sig fiiint. Och gör han inte det just den gången...så vad katten gör det nästa dag. (Hehe...vad jag låter präktig. Mina tävlingsnerver är väl i klass med dina får jag avslöja. Har läst om något naturläkemedel som visst ska vara ett under. TROR att det heter Cool Down? Det ska jag testa -på mig själv givetvis ;) nästa tävling.)
På't nu!
Och självklart ska han vänstervarva! Inte världens kuligaste -men det ska ju ändå fixas. (Går det bra så är det en bra domare. Går det mindre bra så behöver väl domaren nya glasögon? ;) )

2007-11-07 @ 12:47:25
Postat av: anfia

Tack för dina lugnande ord.. hua.. haha jag ska ta me mina glasögon te han isf.. men får jag ställa i den klassen om jag inte tävlat?

2007-11-07 @ 14:33:28
Postat av: Christin och Wakool

Hehe...nä jag skulle nog inte sätta på domaren DE glasögonen! (Erbjud dem när han ska döma konkurrenterna istället. Asg.)

I dagsläget ska Warroo anmälas till öppen klass (upp till 24 månaders ålder kan han också anmälas till unghundsklass -men de fyller ju två år om ett par veckor, så det är ju inte aktuellt till My Dog).
I öppen klass kan han inte ta cert -men få ck, och om han får en 2:a eller bättre så har du ju utställningsmeriten klar inför framtida SBCH.
Gött!
(För att kämpa om utställningscert måste han anmälas till bruksklassen- men kravet för att få anmäla dit är minst ett godkänt resultat i lägre klass bruks.)

Klassuppdelningarna är ju lite annorlunda mot förr. Så har du ställt ut någon hund tidigare så ta ett litet kik på utställnings- och championatbestämmelser
på SKK:s hemsida...för säkerhets skull. Men som sagt, tills Warroo är bruksmeriterad ska han anmälas till öppen klass.

Har en känsla att jag snurrat till det rejält för dig nu? *S* Jag ÄR inte super på att förklara utställningsregler!

2007-11-07 @ 18:57:04
Postat av: anfia

haha jag har läst 2 ggr nu å då hajja jag... lämnat svar i din blogg.. :)

2007-11-07 @ 19:49:58
Postat av: Christina

Anmäl till My Dog vet ja!!! Jag ska vara där lördag och söndag - kan stötta dig och ev ställa Warrooprinsen om du vill!!

Postat av: Christin

Ja -anmäl!
(Warroo lär ju inte gå först. Du hinner ju antagligen att se de yngre hanarna innan Warroo ska in, så att du vet vad som kommer att hända.)
Inget att tveka om när du har Christina där! Anmäl!!!
Tror ta mej sjutton att jag ska anmäla Malva och komma och heja på dig och Warroo!

2007-11-07 @ 22:48:38
Postat av: anfia

Okej okej jag anmäler...hahahahaha

2007-11-08 @ 05:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback