helt jädra sjuk vecka :(

*morr*
det har banne me varit fredagen den 13e i 2 dagar för mej nu :(
I tisdags,,, skulle jag ställa mej å diska.. tappar upp vattnet lägger ner gladen å grabbar tag i min disksvamp...
Kör ner handen i ett glas handen i å tummen utanför som man gör...
vriiir runt... swwoooooooooooooosh....aj satan... hmm va hände jo smarta anfia skar upp hela flärpen mellan pekfinret å tummen ända ner till benet!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!!!!
Ringer min svägerska så hon får köra ner mej te sjukan... nålrädda anfia.. tjatar sönder den stackars doktorn att hon ska limma i hop såret inte sy.. snälla doktorna bad jag... med dåligt samvete gjorde hon vad jag bad henne om... jag kan säga att jag hellre hade fött 10 ungar på tvären istället för att droppa lim i ett öppet sår.. harrejäklar va det sved!! jag lyfte från britsen å skrek i högan skyn aj aj aj---*SNYFT*
FICK PLÅSTER Å EN KLAPP PÅ KINDEN HUHUHU...
väl hemma... hundar.. räkna dom en två... räknade händerna en.. en.. bara en som jag kunde andvända... hua... sikket projekt att gå ut me dom jag va genom svettig... grannen hjälpte mej att ta warroo å jag lillan på långpromenaden på kvällen...
I går ons kändes det lite bättre lite knixit så klart men man lär sej..
Så kommer vi till dagen i dag då!!!!

Kom upp kl 7 i morse.. möttes av en glad warroo men inte av nån lillan.. va katten tänkte jag va e lillan...
tittade i hennes mys bur i stora rummet... där låg hon helt väck... !!!!
Tog upp hjunden som knappt rörde sej!!!!
PANIK!!!
Ringde veterinären på gullbringa,,, dom bad mej komma direkt!!
Ringde svägerskan som fick köra mej...
Va där runt 9... då hade lillan piggnat till lite lite lite granna...
Hon vart svullen på ena sidan nosen... antagligen va det inflamation i tanden hon tappat lr ett getingstick som hon kan ha fått undernatten...
Lilla dockan :'( hon hade massa feber å näsan å ögonen rann.. å på mej me för man grinar ju som en liten unge.. *snyft* så hon fick en smärtstillande spruta och antibiotika spruta samt antibiotika i 10dagar :( snuttan då :'(
Så kalaset slutade på 1000kr :( så fint innan löning hahaha... men det löste sej :)
nu har den lilla dockan piggnat till något.. men hundarna hålls separerade då hon måste ta det lugnt!
I morgon åker vi ut till lindis lantställe på orust bara jag hon å hundarna inga gubbar :D härligt :D
Så aaa en olycka kommer aldrig ensam... den kommer 3 gången va katten blir den 3e då?
Låser in mej å hundarna i ett varderat rum hahahaha
så det va våran vecka hur har eran varit?

Ååååååå på måndag kanske jag får träffa bästaste Annapanna *saknar* kramas massa :) :)

må gott alla å va rädda om er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback