På äventyr i Göteborg,, samt träning och bus me valpen Benzo

Gomorron...
Blir så lack... klockan är 05.. snart.. å jag kunde inte sova längre... :(
Så ist för att sitta å inte göra något så skriver jag här...
Jag och warroo har varit och hälsat på mina goa vänner i lövgärdet (angered) från i söndags tills i går måndags kväll..
Söndags kvällen va ju så underbart ljum... så vi tog filt och hund och promenixade upp till sjön som ligger en liten bit från deras hem...
Warroo blev ljupt besviken när han inte fick bada... typiskt.. lappar satt uppsatta om varning för nån fågel larv som hägrade i sjön.. så bada vart inte att rekomendera! :'(
Men lite foton togs det iaf...
image248
image249
image250
Gos med lindis :)

Söndag blev till måndag och Lindis höll på att städa ur en låda hemma hos dom.. så hitta hon ett *skrattar* "nit" halsband (för människor) till Warroo... han va ju tvungen att se lite Bad dog ut när han va i denna Komun.. :=O ...
Så ett plastigt svart halsband med rosa nitar på fick det bli...
Och inte hade han nått i mot det iaf.. *asg*
image251
Detta kommer ENDAST att pryda hans hals när vi ska va lite coola i farligare komuner.. *skratt*

Underdagen i går så hade jag och lindis en bara hon och jag vänskaps dag.. så hennes sambo passade Warroo medans vi vart i Stan och shoppade lite...
Vädret va ju så UNDERBART.. Sol sol.. varmt som attans.. så tur att warroo inte va me i stan...

Efter rajden på stan så körde dom hem mej och W..
Vi köpte oss en go glass och njöt av den i kvälls solen hemma på gården där jag bor :)
W stod dock över glassen.. ingen i hans smak!
image252
image253
Efter glassen blev det natti natti...



Nu till Tisdagen..

Klockan 12 kom Sandra och hennes vappis Benzo http://lexusbenzo.blogg.se/ för att träna lite och så...
Vi knatade ner till kristinedal för att träna lite..
Innan jag hjälpte Sandra så tränade jag lite kontakt och steg me W..
Med klicker...
image256

La en liten kort plats oxå.. perfekt när vappis va med som störning dock i sitt koppel...


Redigaste Warroo... lite avsluande bus me slangen...


tipsade sandra hur hon skulle göra när hon lärde in sitt och ligg... av egen erfarenhet så har man ju lärt sej att INTE visa med händer...(tack christina för ditt tips som jag nu tipsade vidare) Så av mitt nu mera icke problem med W läggande så sa jag till sandra att få hunden uppmärksam en sek... sammtidigt säga sitt... inte röra sej utan bara upprepa sitt.. tills hunden satte sej.. nu kunde hunden sitt så.. det där va ju bus enkelt...
Sandra andvänder klicker oxå :)
Samma sak gällde med läggandet... ligg ligg... 3 gången sa hon det.. så pladask.. så låg hunden.. å sandra va snabb me klick å gotta.. snabb tänkt hund det där ;)
Detta komando lärde han sej fort.. och bus kul va det ju med...
Så nu skulle hon träna massa..


Efter träning fick dom ÄNTLIGEN busa med varandra Benzo & Warroo

lite dålig bild men.. bättre en inget.. hihi...

Avslutar dagens skrivande med en lite extrem makeover gjord Warroo...
Så här skulle han nog se ut om nån av föräldarna va en chiW.. *skrattar*
image264

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilka fina bilder på vovven! Det halsbandet var ju helhäftigt på en störtskön kille hi hi Å va jag skratta åt den sista bilden, väldigt stora öron ;-)
Kul att träningen går så bra!
ha de gött! Gun Brasse o Japppie

Postat av: Sandra o Benzo

Hahahaha va söt han e lille Warren i sitt halsband, e faktiskt lite avis på det, vill ju ha ett sånt till benzo med juhe:)... hihihihi... Det sista kortet på honom tyckte ja han va mycke sötare på *Harkel*.. :).. Ses på tisdag för mer träning...
pöss Benzo o Sandra

2007-07-19 @ 12:15:57
URL: http://lexuzbenzo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback