UNDERBARA SOOOOOL!!!!!

I dag har vi varit i Hällevikstrand på orust hela dagen lång.
Va där för att hjälpa Lindis pappa att lägga ny takpapp på landet huset som vi braukar åka till i bland ju...
Grabbarna grus dvs David och Sancho la fick dona me taket.. medans jag och lindis gick loss me sekatörer, trimmer och krattor och röjde på bergstomten...
Oj så fint det blev kan jag lova.
Warroo sprang till en början runt i bergen och på altanen men fick bindas i en lång lina till slut.. det vart lite farligt för han att springa på altanen då det kom takplåt ner kastandes då och då..
Solen har skinit på oss hela dagen lång gottit...
Efter att jag och lindis va klara me röjjet så tog vi W för att dra ner till havet och bada...
Tyvärr så finns det inte bra ställen för hundar att bada där.. men vi hittade en liten havs vik mellan husen..
W trevade osäkert i det kalla havet.. men jag lura i han helt genom att kasta stenar längre ut å nyfiken som han e drog han efter dom...
Detta va ju hans första dopp i år så.. och han e ju så haha löjlig nu i sin härliga ålder lilla Barbro...
Tyvärr glömde jag helt av att fota sommarens första dopp...
men här e lite bilder från där vi varit i dag
image292
image293
Warroo kollar in grabbsen på taket
image294
Lindis spänner mukklerna haha
ett skepp...
Efter L pappa bjudit oss på gott grillat så va det dax att fara hemåt igen...
Man har ju fått en stadig bränna hahaha... älskar solen..

Väl hemma kom Helena på en kaffe,..
Då jag kom med iden att vi går å köper en glass och sätter oss på frisbey banan med warroo.. vädret va ju underbart.. å kl vart ju bara 20:30...
Sagt och gjort...
image296
Rådjur i skogen va det iaf... så koppel på :(
Vackra solnedgång från där vi satt...
Nog e det allt fint här iaf.. när solen går ner hahaha
image297

Nu e jag såå trött..
I morgon blir det lydnad och spåååår...

Må gött alla
natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback